Turizm sezonunun zirvesinde, popüler tatil beldelerinde oteller beklenen doluluk oranlarına ulaşamadı. Fiyatlarını artıran oteller, pahalı bulunduğu için doluluk oranları yüzde 70-80 seviyelerinde kaldı. Oda boşluklarını doldurabilmek için oteller, yabancı turistlere yüzde 10 ile 20 arasında indirim uygulamaya başladı. Sosyal medyada ise boş kalan Bodrum sokakları dikkat çekiyor. Turizm profesyonelleri, “Bodrum’da artık öngörülebilir bir fiyat algısı yok,” diye belirtiyor.
Sosyal medyada sıkça paylaşılan boş Bodrum sokakları ve restoranları, turizmin en yoğun olduğu temmuz ve ağustos aylarında beklenen ilgiyi görmemiş olmanın göstergesi. Konaklama sektöründeki yüksek fiyatlar, Avrupalı, Rus ve yerli turistler için pahalı gelince otel dolulukları düşük kaldı. Oteller, son dakika satışlarıyla boş kalan odalarını doldurabilmek için yabancı turistlere indirimler sundu.
Fiyat tahminleri zor
Bodrum’da tahmin edilemeyen fiyatlar nedeniyle turizmciler endişeli. “Bodrum’da konaklama ve restoranlar paralel işliyor. Müşteri profili çekildiğinde restoranlar da boş kalıyor,” diyen sektör temsilcileri, yüksek fiyat ve kalite oranı sunan işletmelerin dolu olduğunu, ancak restoranların ve sokakların boş kaldığını belirtiyor.
Türkiye, en pahalı ülkeler arasında
TÜRSAB Başkan Başdanışmanı Hamit Kuk, yüksek sezonda konaklama fiyatlarının en tepe noktaya çıktığını, otellerin Avrupa ve Rus pazarları için indirim kampanyaları başlattığını söyledi. “Özellikle temmuz ayında son dakika satışlarında boş kalan odaları doldurabilmek için yüzde 10 ile 20 arasında indirimler yapıldı,” diye ekledi Kuk. Fiyatların geçen yıla göre yüzde 50 artması, Avrupa pazarında Türkiye’yi pahalı ülkeler arasına soktu.
Bodrum’da fiyat algısı yok
Bodrum’daki fiyatlar konusunda da değerlendirme yapan Kuk, ekonomik kriz nedeniyle yerli turistin kaçtığını, yüksek kira ve operasyon maliyetleri nedeniyle işletmelerin anormal fiyatlar uyguladığını belirtti. “Sadece yerli değil, yabancı turistler de pahalı buluyor. Bu yüzden kimse ekstra harcama yapmıyor,” dedi.
Sosyal medyada algı yaratılıyor
TÜRSAB Bodrum Bölge Temsil Kurulu Başkanı Mustafa Demir ise Bodrum’daki müşteri profilinin son yıllarda değiştiğini, İngilizlerin ve Almanların Bodrum’a gelmediğini ifade etti. “Yerli turist fiyata bakmadan restorana giriyor ve hesap gelince de sosyal medyadan paylaşıyor. Ancak uyguna yerler de var. Bodrum’da Michelin yıldızı almış bir kebapçıda lahmacun 180 TL. İstanbul’da da fiyatlar böyle. Bodrum’un her bölgesindeki fiyatlar paylaşılmıyor. Bodrum pahalı bir yer değil, seçenek çok. Sadece yüksek fiyatlar gösterilip algı yaratılıyor” dedi.